donderdag 31 december 2009

31 december - in Chiang Khong - tijd voor een terugblik


Als laatste halteplaats vormt Nam Khong River Side Hotel een passend slotakkoord. We zitten vanochtend in het drukste hotel tot nu toe vroeg aan het ontbijt, maar hoe onbeschrijfelijk mooi is ons uitzicht, de oogverblindende schittering van de zon in de ruig gevormde en rustig kabbelende Mekong, met daarachter een heuvelachtige decor in verschillende lagen, behangen met de ochtendnevel, welk een rust dit uitstraalt, als alles in Thailand. We hebben samen een terugblik op de afgelopen weken en beiden zijn we zeer content!
Ik leefde er lange tijd naar toe om Tinus on tour mee te kunnen en mogen maken.
Dan is het zover..het vliegt voorbij, net als het jaar.
Azië, Thailand, Noord-Thailand EN reizen met Martijn, is een verfrissende en grensverleggende ervaring.
Ik geniet van Martijn zijn contactuele kracht en frisse blik op mens en omgeving, zijn doorzettingsvermogen en zijn zich niet met een kluitje-in-het-riet laten sturen instelling. Ik ben aangenaam ondergedompeld in zijn zorgzaamheid en verrast door zijn coolheid, of zeg ik rust?
Hij is bijna een stukje van Thailand geworden en daarom noem ik hem vandaag: Marthai.

'-s Avonds minder spectaculair dan was aangekondigd, wel gemoedelijk. Martijn krijgt een gelukslampion aangeboden die nog lang hoog in de lucht te zien is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten